Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013

ταξιδια πανω σε νοτες

Δυσκολα μου αρεσουν διασκευες τραγουδιων. Βεβαια υπαρχουν πολλες που εχω ξεχωρισει και, ακομη ακομη, υπαρχουν ελαχιστες που τις προτιμω απο τις πρωτοτυπες εκτελεσεις ή τουλαχιστον μου αρεσουν εξισου. Οπως το Lady D'arbanville απο την Dalida. Πολυ διαφορετικο και πολυ ιδιαιτερο!

Προσφατα βρηκα στο facebook μια θεια μου. Ανεβαζει συνεχεια τραγουδια και κυριως παλια και αγαπημενα. Και ακουσα αυτο στη σελιδα της.







Ειναι καποια τραγουδια που με ρουφανε πισω. Καθαρα εμπορικη διασκευη, αλλα πετυχε πολυ κατα την αποψη μου. Χαιρομαι που προλαβα , εστω τον αποηχο μια τετοιας εποχης. Τα τραγουδια την εποχης εκεινης ειχαν ρομαντζο ακομη και στις λεπτομεριες. Στα μαλλια της Ελενας Ναθαναηλ, στα ματια της Καρεζη, στα ζιβαγκο του Αλεξανδρακη. Βαδιζω στα 36 πια και μεγαλωνοντας εκτιμω ολο και περισσοτερο οσα εζησα. Τις ομορφες αναμνησεις. Μου αρεσει που αγαπησα τη μουσικη απο τοσο μικρη που ειναι ντυμενες οι χρονιες μου με τραγουδια. Μου αρεσει που μυριζω τις χρονιες. Που οι αναμνησεις μου μπορουν να ζωντανευουν μεσα απο νοτες.




 Και αφηνω κι ενα εντελως διαφορετικο κομματι. Πολυ πιο προσφατο. Μου το θυμισε κι αυτο η θεια μου και μυρισα κατευθειαν την μικρη κουζινουλα στην οδο La Poporului της Constanta και τον χειμωνα εκεινον του '98 που βλεπαμε τη σειρα "Αθηνα-Θεσσαλονικη" με την Τζενη. Υπεροχα υπεροχα χρονια!

9 σχόλια:

  1. Συμφωνώ, όσοι έχουν στη ζωή τους τη μουσική είναι αλλιώς! Σε άσχημα και όμορφα η μουσική είναι πάντα εκεί, σύντροφος παντοτινός..δεν μπορώ χωρίς καλή μουσική! Τι όμορφα που το έγραψες, ντυμένες οι χρονιές με τραγούδια!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βερα μου

      καποτε νομιζα οτι ζουσα σε musical. Ειχα μονιμως ενα μουσικο backround στο φοντο της ζωης μου. Εχει αρκετα χρονια που εχω εκτιμησει πολυ και την ησυχια, χωρις κανεναν τεχνητο ηχο. Αλλα οπως και να εχει, η μουσικη εξημερωνει. Δεν ξερω πως θα ημουν διχως αυτη :)

      καλη εβδομαδα!!

      Διαγραφή
  2. "Μου αρεσει που αγαπησα τη μουσικη απο τοσο μικρη που ειναι ντυμενες οι χρονιες μου με τραγουδια."

    Αυτό το κρατάω, γιατί με εκφράζει απόλυτα, πολύ όμορφα το "έδωσες"! Ακριβώς έτσι!!!

    Ήθελα να πω για το τραγούδι του Τζορντανέλι...

    Ξέρεις τι μ' αρέσει? Που είναι "απόδοση στα ελληνικά". Ακριβής μετάφραση, ποτέ δεν μπορεί να γίνει, καθώς είναι απαραίτητο ν' ακουλουθείται κάποιος ρυθμός και κάποιο μέτρο, αφού πρόκειται για τραγούδι. Γι' αυτό είναι πολύ δύσκολο και θαυμάζω όσους μπορούν να το κάνουν. Δεν ξέρω (και δεν τό 'ψαξα τώρα, είμαι ακόμα σε safe mode με πρωινό καφέ) ποιος την έχει κάνει, αλλά έχει κάνει καλή δουλειά και μπράβο του.

    Εμένα με χαλάει όταν παίρνουν μόνο τη μουσική και του στίχου του αλλάζουν τα φώτα. Και για να φέρω παράδειγμα, παραμένοντας και στην εποχή, θα θυμήσω το "Τραγούδι μας" που είχε κάνει ο Πασχάλης, από το "Prison song" του Graham Nash.

    Δεν ξέρω αν είναι για γέλια ή για κλάμματα... Αν δεν ξέρεις το πρωτότυπο βέβαια, μια χαρά γλυκανάλατο τραγουδάκι της εποχής είναι, αλλά αν το ξέρεις...

    Καλημέρες και πολλά φιλιά, Ντη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το "το τραγουδι μας" το ακουσα πρωτα στα ελληνικη και μετα ακουσα το "prison song". Δεν εχει καμια σχεση το ενα με το αλλο. Το ελληνικο δεν το θεωρω πετυχημενη διασκευη. Αλλά εχω καποιες αναμνησεις, με μενα να τραγουδαω με τη βουρτσα για μικροφωνο, μπροστα στον καθρεφτη της κρεβατοκαμαρας των γονιων μου «....με δακρυ τ'ονειρο το πληρωσα κι εγωωωω κι ομως δεν επαψα στιγμη να τραγουδωω» (και ημουν μολιες 13 χρονων χαχαχαχαχαχα)..... κι ετσι το ακουω με νοσταλγια και μου ξυπναει πολυ γλυκα συναισθηματα :):)

      Για σενα και τη μουσικη γνωριζω. Και θα θελα να δω περισσοτερα "ντυμενα" βιντεακια με τις μουσικες που επιλεγεις :):)

      Καλη εβδομαδα Στελλαρα μου

      Διαγραφή
  3. Σόρρυ, ξέχασα να βάλω λινκς:

    http://www.youtube.com/watch?v=21WE1XmxYDs&list=FLWB1VN7enUZ4mTiGNgAIHNw&index=1

    http://www.youtube.com/watch?v=dtED_uFPjto&list=FLWB1VN7enUZ4mTiGNgAIHNw

    Ξανά-φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. αχ φευγω θα ξενυχτισω αλλιως ακου τζορντανελι $%##^%χχχχχχχχχχ η αφηρημενη τεχνη ξεχασε να βαλει και το λινκ ΣΤΕΛΛΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ΜΑΤΣΣΣΣΣΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ταλι μου, μια χαρα ειναι ο Τζαρντανελι :) Ταιριαζει και στο υφος της σημερινης μερας :):):)

      Καλο απογευματακι xxxxxxxx

      Διαγραφή
  5. Αχ πράγματι υπέροχα χρόνια βρε Dee Dee. Και τι ωραίο τραγούδι... Πωωω το θυμάμαι το '98!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εβλεπες κι εσυ τη σειρα;;; :):) Ομορφο να εχεις ομορφες αναμνησεις!

      xxx

      Διαγραφή