Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Ειναι και Πρεπει

"Η σχεση μας με τα αληθινα θελω μας χωλαινει επικινδυνα. Δεν αποκλειεται να ξεκιναει απο πολυ παλια, απο αρχεγονες συμπιεσεις της ψυχης, απο τοτε που η μητερα μας αρνιοταν να ακουσει το αληθινο θελω μας και προσπαθουσε να μας μεταγγισει το δικο της θελω.
[...]
Γνωριζω καλα, οπως ολοι μας, ποσο βαθιες, σκληρες, περιπλοκες ριζες υφαινουν οι γονεις στην καρδια του παιδιου τους, ποσα δικα τους κριτηρια σπερνουν στο μυαλο του, ποσο δυσκολο ειναι να αποδεσμευτουμε απο την επιρροη τους. Μπορει να κανουμε επανασταση, να ουρλιαζουμε, να τους βριζουμε, ομως η επιρροη τους ειναι ασυλληπτα και αδειαλειπτα ισχυρη. Οχι ομως τοσο οσο η επιρροη του προσωπικου μας θελω. Γι'αυτο υποφερουμε· ειναι τεραστια η συγκρουση αναμεσα στις αντιρροπες δυναμεις.
[...]
Και ετσι, συμβιβαζοντας οπως οπως απο πολυ νωρις το Ειναι του με το Πρεπει, το δειλο Ειναι με το αυστηρο Πρεπει, την εσωθεν κλιση με την εξωθεν εντολη, ο ανθρωπος αγεται και φερεται απο μισο-επιθυμιες, απο μισο-ονειρα, απο μισο-σχεδια, απο μισο-αποφασεις. Την ωρα που οι συνθηκες, οι επιδρασεις, ο καιρος, οι ορμονες του, η δυσπεψια του ή η πεινα του, το ποιος ειναι τουτη τη στιγμη ο συνομιλητης του, και απειροι αλλοι οροι, οι οποιοι, σαν κολλωδης ιστος, τον περιτυλιγουν, μπορει να πιστεψει ακραδαντα πως θελει παρα πολυ να κανει κατι ή να γινει καποιος. Φουντωνει ενθουσιωδης για ενα διαστημα και παρασυρεται απο ονειρα, φαντασιωνεται, γραφει στο μυαλο του συναρπαστικα σεναρια. Νιωθει πανετοιμος να πολεμησει γι'αυτα. Σε λιγο ομως, και οταν ερθει η ωρα της επιμονης, επιπονης πραξης, θα αισθανθει οχι και τοσο ετοιμος, κατα κανονα θα το αναβαλει. Χρειαζεται στερεη αυτοπεποιθηση, πεποιθηση και αυτοεκτιμηση για να μπορεις να γινεις καποιος που μπορει να θελει.
[...]
Αποτυχια δεν ειναι να μην καταφερουμε το στοχο μας, αποτυχια ειναι να μην τον προσπαθησουμε. Αν προσπαθησουμε εντιμα, με ζηλο, ακομη κι αν δεν πραγματωθει η επιδιωξη, η γευση μας θα ειναι εντελως αλλιωτικη απο το να μη βγουμε καθολου στο δρομο. "


Κυριακη απογευμα στη Βιεννη - Μαρω Βαμβουνακη


13 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Dee Dee μου!Οι τελευταίες 4 γραμμές τα λένε όλα!! Πολύ ωραίο βιβλίο τελικά, στο είπα και χθες. αυτά τα "πρέπει" και τα "θέλω", από μικρή το ακούω και τώρα κάνω κι εγώ τα ίδια στο κορίτσι μου...Μέχρι που μου λέει κι αυτή "μαμά δεν πέπει"!!!αχχχ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξερεις ποσες φορες επιασα τον εαυτο μου να λεει "πρεπει" στην μικρη τις τελευταιες μερες; Πολλες. Πρεπει να ειναι ευγενικη, πρεπει να πιει ολο το γαλα της, πρεπει να πλυθει, πρεπει να κανει ησυχια τα μεσημερια..... μα δεν ξερω πως να λειτουργησω χωρις αυτα. Μπηκα στη σκεψη να το προσπαθησω ομως. Δε μπορει, θα υπαρχουν αλλοι τροποι να μεγαλωσεις ομορφους ανθρωπους χωρις τοσα πρεπει.
      Καλο απογευματακι :)

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραία αποσπάσματα διάλεξες φιλενάδα!!
    Αχ! αυτά τα "πρέπει"... πόσες ζωές έχουν καταστρέψει. Πόσο μεγαλύτερο κακό να κάνουμε στον εαυτό μας όταν ζούμε με τα πρέπει των άλλων και κυρίως των γονιών μας!!!
    Άθελά σου με την δεύτερη παράγραφο άγγιξες το θέμα επόμενης ανάρτησης μου με αφορμή ένα περιστατικό στο ιατρείο.
    Μακάρι να σταματούσαν οι γονείς να βλέπουν τους εαυτούς τους στα παιδιά τους!!!
    "Νιωθει πανετοιμος να πολεμησει γι'αυτα. Σε λιγο ομως, και οταν ερθει η ωρα της επιμονης, επιπονης πραξης, θα αισθανθει οχι και τοσο ετοιμος, κατα κανονα θα το αναβαλει. Χρειαζεται στερεη αυτοπεποιθηση, πεποιθηση και αυτοεκτιμηση για να μπορεις να γινεις καποιος που μπορει να θελει"... εγώ θα προσθέσω και το άμα μπεις στο χορό χορεύεις!!! Όταν σκεφτόμαστε μία αλλαγή στην ζωή μας, την...παραφορτώνουμε με αρνητικές σκέψεις, ενώ όταν την ζούμε διαπιστώνουμε ότι είναι πολύ πιο εύκολα τα πράγματα αρκεί να τα θέλουμε.
    Φιλιά πολλά πολλά!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλεναδα εχεις δικιο, μα θελει πολυ θαρρος να κανει αυτη τη ρημαδα αρχη :) Αυτη η παραγραφος μου θυμιζει και τον εαυτο μου, που ολο ενθουσιαζομαι και κανω ονειρα και μετα ξαφνικα νιωθω τοσο μικρη και δειλη.

      Καλο απογευματακι!!
      xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

      Διαγραφή
  3. πρέπει συμβατικά,γιατί έτσι είναι το δέον..

    και πρέπει που.. μπορούν να σου καταστρέψουν τη ζωή.γιατί σε κάνουν κάτι άλλο απ΄αυτό που είσαι..

    μακριά από τα δεύτερα

    όσο για τα πρώτα..ας αντικατασταστήσουμε τη λέξη αυτή με το 'καλό θα είναι να.."

    τι λες;

    φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καπως ετσι το δουλευω κι εγω στο μυαλο μου ανιμακι μου. Παιχνιδια με τις λεξεις. Στιγμες στιγμες μου φαινεται και λιγακι κοροιδια ολο αυτο, αφου αν κανει φασαρια το μεσημερι θα την κανω να ησυχασει επειδη πρεπει κι αυτο θα το νιωσει οποια λεξη κι αν χρησιμοποιησω.

      Θελω να προσεχω πολυ στην δευτερη κατηγορια που ειπες κι εσυ. Εκεινα τα πρεπει θελω να αποφυγω οπωσδηποτε!!

      Καλο απογευματακι :):)

      Διαγραφή
    2. αν δεν ταιριάζαμε!!!

      χεχεχε!!!!!!!!!

      χχχχχχχχχχχ

      Διαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. με το βιβλιο εννοεις; :):):)
      Μοιραζομαστε αυτα που μας αγγιζουν :)

      Καλο βραδακι δειμε μου

      Διαγραφή
  5. Δεν το έχω διαβάσει αυτό..άφησα πίσω τη Βαμβουνάκη πριν χρόνια γιατί μου έπεφτε λίγο μελαγχολική..
    Αυτά τα πρέπει μας κηνυγούν όλους. Όσο για τους γονείς νομίζω όταν τους απομυθοποιήσουμε τότε είμαστε πραγματικά ελεύθεροι..Φοβάμαι κάποτε θα έρθει κι η σειρά μας..άστα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Βαμβουνακη με κερδιζει ακομη και τις στιγμες που διαφωνω μαζι της :) Επειδη μου δινει χωρο γι'αυτο, αν με καταλαβαινεις.
      Στα μυθοστορηματα της ειναι λιγακι μελαγχολικη ναι. Εμενα μου ταιριαξε πολυ :)
      Τα τελευταια βιβλια της ειναι περισσοτερο βιβλια ψυχολογιας, δεν ειναι μυθιστορηματα.

      Τους γονεις του απομυθοποιουμε σε μικρη σχετικα ηλικια νομιζω, ελευθεροι δεν ξερω ποτε ειμαστε ομως :):):)

      Καλο απογευματακι!!

      Διαγραφή
  6. αναρίθμητα Dee2 μου, τα μισό-... και θα παραμένουν λειψά, αν ουδέποτε τολμήσει κάποιος, να τ' ολοκληρώσει!!!

    xxxxxxx

    ΑπάντησηΔιαγραφή