Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2007

...στενοχωρια...


" Γραφει πως βιωνουμε ενα μονο απ' τα πολλα προσωπα του εαυτου μας, προσωπο στο οποιο κατασταλλαξαμε, ή πιεσθηκαμε, ή συνηθισαμε να ονομαζουμε <<εγω>>. Νιωθουμε στενοχωρα κι ασφυκτικα γιατι απ' τον πλατυ ωκεανο του εαυτου μας δεν ζουμε παρα ελαχιστες σταγονες του που επιμενουμε να τις λεμε <<η ζωη μου>>.

Ο ανθρωπος, λεει, αποζητα την πληροτητα, ολακαιρο αυτο που ειναι. Στριμωγμενος σ'ενα μικρο του αποσπασμα, σε μια γωνιτσα του <<ειναι>> του, με θλιψη ατενιζει τη λαχταρα του κι αυτο θα πει, στενοχωρια. Ο στενος χωρος του ειναι που μονος του μπαινει κανεις κι αυτοφυλακιζεται"

" Με βελουδινα βηματα ο χρονος" - Μαρω Βαμβουνακη

42 σχόλια:

  1. Όι θεοί μας στέλνουν μόνο όσα μπορούμε να αντέξουμε λένε.

    Βιώνουμε κάθε φορά τη κατάσταση που εμείς θέλουμε άσχετα να κλαιγόμαστε αν δεν θέλαμε θα το είχαμε σταματήσει αφού την έχουμε τη δύναμη αλλά μας αρέσει μάλλον να γκρινιάζουμε και να ταλαιπωρούμε τον εαυτό μας άλλη εξήγηση δεν μπορώ να δώσω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καιρό είχες να μας γράψεις κάτι από Βαμβουνάκη, ε;
    μου θυμιζει κατι από αυτό που διαβάζω τον τελευταίο καιρό "ένας κανένας και χίλιοι" του λουίτζι πιραντέλλο.
    έχε το υπ'όψιν. μιλάει για το πως βλέπουμε εμείς τον εαυτό μας και πώς μας βλέπουν οι άλλοι. και ότι τελικά είμαστε αυτό που λέει ο τίτλος.
    αυτό έχω καταλάβει για την ώρα. αμα το τελειωσω θα σας γραψω δυο πραγματακια ακομα!

    υγ: αντε, ξαναελα απο εμενα! κάτι υπάρχει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η Μάρω φωταγωγεί το υπόγειο της ανθρώπινης ύπαρξης. Σκιαγραφεί τις παρενέργειες της πνευματικής πενίας. Διαλύει τις επιφάνειες της κοινωνικής συμβατικότητας. Με λαγνεία διαρρηγνύει τα ιμάτια της υποκρισίας. Ακτινογραφεί τα κίνητρα, τους φόβους, τις παρορμήσεις, τα συμπλέγματα που μας προσδιορίζουν. Αποκαλύπτει τα ψυχοδυναμικά υποστρώματα των αυτονόητων συμπεριφορών, τα παρασκήνια των κατεστημένων ισορροπιών. Η διεισδυτική της δύναμη καιροφυλακτεί εκρηκτικά να συντρίψει τους αρμούς των στερεότυπων, να ανοίξει τα όρια της αυτογνωσίας. Περιγράφει αναλυτικά το δυναμικό και παράδοξο βάθος της συνείδησης. Την πολυμορφία, την αμφισημία και την ένταση των βιωμάτων. Είναι η φωνή των σπλάχνων, που μυσταγωγεί στη γνώση, μέσα από τη βίωση του πόνου.

    Η Μάρω συγγενεύει ιδιοσυγκρασιακά με το χώρο της ανθρωπιστικής ψυχολογίας. Η λογοτεχνική της ανάλυση των βιωμάτων, μπορεί να αντλήσει επιστημολογική εγκυρότητα από την φαινομενολογία και τον υπαρξισμό. Ο Husserl. o Jaspers, o Heidegger, o Nietzsche, θα απολάμβαναν ηδονικά στα έργα της, ψυχο-αναλυτικές ανακυμάνσεις της φιλοσοφίας τους.

    Ευχόμαστε η Μάρω η θάλασσα, να μη χωρέσει ποτέ στα γεωμετρικά αποξηραμένα κανάλια των ψυχολογικών θεωριών. Ώστε να μην απεμπολήσει την αγνότητα, το βάθος και την ελευθερία της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αρτεμις

    απο τι μια σκεφτομαι οτι ο,τι αντεχουμε ζουμε....και δε μας στα στελνει κανεις εμεις κηνυγαμε οτι αντεχει η ψυχουλα μας......απο την αλλη δεν γινεται να εισαι ολα οσα θελεις.....μπορει να θελεις να εισαι μαυρο και να θελεις παραλληλα να εισαι και ασπρο. Το γκρι δεν σου κανει, αν εισαι μια μερα ετσι και την αλλη αλλιως δεν ευχαριστιεσαι τιποτα απο τα δυο. Χιλια πραγματα θα μπορουσα να γραψω που θελω να ειμαι, τα εχω αναγκη, περιοριζομαι σε αυτα που κρινω πιο σημαντικα.....αλλα δεν τα καταφερνω παντοτε.....συχνα κανω ασημαντα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κωνσταντινε,

    εχω μια λιστα με βιβλια και δεν διαβαζω τιποτα τελευταια, με επιασε η κριση μου :) Θα το γραψω ομως γιατι φαινεται ενδιαφερον.

    Ερχομαι απο εκει σε λιγο...... στρωσε χαλι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. croft,

    πω πω πλουσιο λεξιλογιο!!! :)

    Μου αρεσει η Βαμβουνακη, μου αρεσει ακομα κι οταν διαφωνω μαζι της, εχει κερδισει το σεβασμο μου και σκεφτομαι οτι ισως συμφωνησουμε σε περισσοτερα σημεια καποτε, ειτε αλλαζοντας καποιες αποψεις μου εγω ειτε αυτη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολυ σωστα τα λεει η δικια σας ...
    παρα πολυ σωστα!
    Ντι μου σου αφηνω ενα φιλι ..θα ξαναρθω το βραδυ γιατι τρεχω..και θα τα πουμε κατα τα γνωστα!
    Κι επειδη σε διαβασα και σενα μεσα στην "τρελλη χαρα" ελα να γινουμε δυο.
    Εχω τρεξιμο πιεση καλα αποτελεσματα σε δουλειες μου που μου φορτωνουν κι αλλο τρεξιμο και αλλη πιεση..
    και νομιζω θα σαλταρω.
    Τα λεμε εν παση περιπτωση!

    Αφηνω εναν χαιρετισμο στην
    dear dark croft..
    της εχω αφησει ενα ανακλιντρο κατω απο την αραχνουλα ..
    να μην την ταισει..
    την ταιζει ο Γιαννης και την εχει κανει παχυσαρκη..
    αλλα ας της κανει παρεα μαζι με το κουτι!

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Talisker

    Μμμμ....Γούτσι Γούτσι Ταραντούλα είναι;Αχουτο Αχουτο

    Το ανάκλιντρο μ΄αρέσει. Μήπως είναι σχεδίου Le Corbusier ή άλλο;

    Φιλιά καλή τρεχάλα!

    Dee μου

    Το ένστικτό μου της αγνότητας
    είναι τόσο πολύ δυσάρεστα ευερέθιστο,
    ώστε μπορώ φυσιολογικά να διακρίνω
    και να νοιώσω γειτνίαση ή το εσώτερο βάθος,
    τα σωθικά κάθε ψυχής.
    Nietzsche

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Talisker

    καλο τρεξιμο......... μην αγχωνεσαι, ουτως η αλλως δεν προλαβαινουμε ποτε οσα θελουμε :)

    Ηρθα κι απο σενα κι αφησα τα "κεφια" μου πρωι πρωι :) Ειμαι ομως λιγακι πεσμενη, .....χαλαρα που λενε και στην πολη μου.....μη με σηκωσετε, αφηστε με πεσμενη λιγακι, να παρω μια ανασα....πιαστηκαν τα μαγουλα μου να χαμογελαω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. μ αρεσει η βαμβουνακη..
    ετσι ειναι με τις μερες μας ειμαστε..αφου δεν υπαρχει ιδιατερος λογος παλι καλα!!
    θα φτιαξει το κεφι σου..
    εβαλα τα πραματακια μου..ελα να δεις!!
    :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. καλό απόγευμα

    μόλις σχόλασα και τρέχω σπίτι για δουλειές


    καλή συνέχειαααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. μικρο αποσπασμα αλλα πολυ περιεκτικο! με εβαλε σε σκεψεις...καληνυχτα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. dee dee mou

    πολύ ωραία εκτέλεση η μουσική από τον Proffecionel..
    το είχα ακούσει και σε piano solo από τον -μοναδικό Χρίστο Παπαγεωργίου- και από τότε το λάτρεψα ακόμα πιο πολύ!!!

    Υπέροχη η Βαμβουνάκη ...
    Μου αρέσει που μου μαθαίνετε πράγματα εδώ -εκτός της διδακτέας μου ύλης- (είμαι και το μωρό του blogοχωριού μας!!)
    Δίνω τα εύσημα και στον Κωνσταντίνο μας για την παραπομπή του στον Πιραντέλλο!!

    όσο για τις φώτος... μόλις πάρω ένα κινητό της προκοπής, ελπίζω από βδομάδα , θα κάνω κι εγώ κανένα μαγικό με τα προσωπικά μου αντικείμενα.....!!!!!

    υγ: με την Νατάσσα λέμε να σε κλέψουμε για καφέ καμιά μέρα!!
    αντε συνενοηθείτε!!!

    φιλάκια πολλά..
    _Κυβέλη_

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. croft μου,

    απεχω πολυ απο τον Νιτσε :)

    ------------------------------------------
    φεγγαρενια μου,

    ειδα τον υπεροχο κοσμο σου, εχεις και μειλ στο 'πα;; :)

    ------------------------------------------
    artou μου,

    καλημερουδια, σημερα ειναι μια ομορφη μερα. Γιορταζει το μωρο μου κι ολα εγιναν χρωματιστα και παλι :)

    ----------------------------------------

    mama mia μου,

    σκεψου, σκεψου ποσα θα 'θελες να εισαι, οσα προλαβεις καντα και μπορεις καντα.......γιατι μια ζωη δε φτανει :)

    ----------------------------------------

    Κυβελη μου,

    καλημερα! Το τραγουδακι το χρειαζομουν χθες για χαλαρωση, σημερα θα αλλαξω ρεπερτοριο :)

    Ο Κωνσταντινος μας μαθαινει πολλα και μεσα απο τα γραπτα του και με τις ιδεες του (να δω ποτε θα ξεβαρεθω να διαβασω κανενα βιβλιο, εχε κανενα μηνα που βαριεμαι πολυ)

    Περιμενω τις φωτο με τα πραγματακια σου ακομα κι αν ειναι μετα απο μηνες...οκ;;;

    Να κανονισουμε για καφεδακι, ευχαριστως αλλα.............ποια ειναι η Νατασα;;;;; Μιλα μου με ψευδωνυμα γιατι ειμαι σχετικα καινουρια και δεν γνωριζω τα μικρα ονοματα πολλων :)

    Φιλακια πολλα γλυκια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. καλημέρα DeeDee!!!

    χρόνια πολλά...ξέρεις εσύ για ποιον!!!
    να τον προσέχεις, έτσι?
    (και αυτός εσένα, αλλά εγώ ποιανού το μέρος θα έπαιρνα;)!!!

    φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλημέρα και

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ να είανι πάντα ευτυχισμένος αν τον χαίρεσαι και να περνάτε πολύ πολύ καλά μαζί



    γιορτινό φιλί σου στέλνω σήμερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κωνσταντινε μου

    οποιανου μερος και να επαιρνες δεν θα εχανες :) ....ο πρωην ειναι πλεον παντρεμενος και περιμενει παιδι κι ο Δ εχει εμενα :):):):)

    Ευχαριστω πολυ για τις ευχες!!!!!

    ------------------------------------------
    Αρτεμις μου,

    σε ευχαριστω πολυ πολυ για τις ευχες......σκεφτομαι σημερα να ανεβασω κατι αφιερωμενο σ'αυτον στο μπλογκ αλλα κολλησε το μυαλο μου κι εχω και δουλεια (εδω ειναι αργια σημερα αλλα ας οψεται ο πονοδοντος !).......κατι θα σκεφτω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ηρθα για τη σοκολάτα(είμαι λιχούδα τι να κάνω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!

    πολύχρωμος, αγαπητός κι ευτυχής!

    δεν θα σχολιάσω την ανάρτηση αφού γιορτάζουμε!

    να πω οτι λίγο χάρηκα που είσαι άνθρωπος τελικά και πέφτεις γιατί όλο αυτό το χαμόγελο με είχε λίγο βάλει σε υποψίες?...

    φιλιάαααα
    χρωματιστά
    χχχχχχχχχχχχχχχχ

    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. αρτου

    ψαχνω φωτο με σοκολατακια αλλα ολο καποιος ερχεται και δεν εχω χρονο, εχετε φαντασια ομως κεραστητε ετσι μεχρι να βρω κατι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. maya μου,

    οπως εγραψα παραπανω πιαστηκαν να μαγουλα μου να χαμογελαω :) δεν ειμαι καθε μερα οπως με δειχνει η φωτο, ειμαι συχνα ομως :)

    Σε φιλω γλυκα γλυκα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. θα συμφωνήσω σε αυτό που απάντησες στην αρτεμη. ζούμε όσα αντέχει το στομάχι μας να ζησουμε. δεν είμαστε όλοι για ολα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. υπεροχη η βαμβουνακη..οπως παντα.καλησπερες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. artou μου...............παω να δω

    ------------------------------------------

    αν ακους,

    που χαθηκες, μας αφησες τα cd σου κι εφυγες :)

    ------------------------------------------

    katerina μου,

    .......οπως τις περισσοτερες φορες τουλαχιστον :)

    Καλησπερα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. καλό σαββατοκύριακο και καλάνα περάσετε κουκλίτσα

    θα τα πούμε τη δευτέρα με νεα διάθεση ελπίζω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. καλό σαββατοκύριακο και καλάνα περάσετε κουκλίτσα

    θα τα πούμε τη δευτέρα με νεα διάθεση ελπίζω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Χρόνια πολλά! Να τον χαίρεσαι! Και να είσαστε ευτυχισμένοι!
    Πάντως υπέροχο τραγούδι του διάλεξες. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ..χαρούμενος είναι αυτός που δεν λαχταρά, που δεν προσμένει τίποτα..
    ..έτσι όταν κατι δεν έρχεται, δεν χάνει τίποτα..
    ..όταν πάλι εμφανίζεται απρόσμενα, είναι διπλά χαρούμενος!

    ..ελπίζω πάντως ο καθένας μας να ζει τον εαυτό που έχει κατασταλάξει μετά από ώριμη σκέψη και εμπειρίες, κι όχι κάποιον άλλον που μας έχουν επιβάλλει.

    Να είσαι καλά, όμορφο σαββατοκύριακο να περάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Deee???
    Moθ ελειψες..εσυ και οι καθρεφτες σου...μαλλον δεν σε προλαβα!!
    Καλο Σκ..και φιλια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. το τραγουδακι φανταστικο!!χρονια πολλααα!να το χαιρεσαι κι οτι επιθυμειτε..
    μμιαμμμμ πολυ νοστιμο σοκολατακι..
    :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Η Βαμβουνάκη είναι αγαπημένη μου από παλιά. Και το κείμενο ποτ παραθέτεις με πολλά νοήματα. Τελικά ψάχνουμε τη γωνίτσα γιατί εκεί αισθανόμαστε κυρίαρχοι, ζεστασιά και πληρότητα. Είναι και η ανθρώπινη ανασφάλεια που έχουμε. Δυσκολευόμαστε έτσι να αγαπήσουμε το χώρο τον άπλετο, την ελευθερία στην αρχέγονη μορφή της. Δυσκολευόμαστε να χαμογελάσουμε γιατί βγαίνει πιο εύκολα η στενοχώρια. Έχει πολλά να σκεφτείς αυτό το κείμενο. Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Μηνυμα στο μποτλ!!
    φορ ντιντιτΙ!!!
    Καλημερα, καλη εβδομαδα
    και μην ακουσω για στεναχωρια Δευτεριατικα ναι;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Καλημερα!!!!! Καλη εβδομαδα!!!

    Αν προλαβω θα απαντησω στον καθενα ξεχωριστα, γινεται ενας πανικος σημερα ομως κι ετσι αν δεν προλαβω ευχαριστω ολους για την βολτα σας απο μενα και να εχετε μια υπεροχη βδομαδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. καλημέρα καλή βδομάδα
    ψυχραιμία με τις δουλειές σήμερα φιλενάδα ακόμα δεν άρχισε η βδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αρτου μου καλη εβδομαδα κι απο δω!!!

    ------------------------------------------

    ghteytria,

    ευχαριστω παρα πολυ για τις ευχες!!!! Χαιρομαι που σου αρεσε και το τραγουδακι, αρεσε και σ'εκεινον πολυ! :)

    ----------------------------------------

    iLiAs

    ο εαυτος που εχουμε κατασταλαξει μετα απο ωριμη σκεψη και πολλες εμπειριες ειναι ενας ;;;; Αν ναι, μου λειπουν τα δυο πρωτα :)

    ________________________________________

    Talisker μου,

    θα πετυχουμε η μια την αλλη καποια στιγμη :)

    Οι καθρεφτες μερικες φορες βγαινουν συνεχομενα στο φως και αλλες τους γυρνας προς τα μεσα γιατι δεν αντεχεις την κριτικη :) Μπερδεμενα πραγματα, μου αρεσουν ομως....ξερεις εσυ :)

    Σε φιλω ολογλυκα και σβουριχτα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Φεγγαρενια μου,

    ευχαριστω πολυ πολυ για τις ευχες!!!Και ανταποδιδω ξανα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Βασιλη,

    μου εδωσες νεους οριζοντες να ψαξω και σ' ευχαριστω!!! Κι εγω κυριως στην ανασφαλεια μου και στην δειλια τα χρεωνω ολα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Talisker 2,

    σημερα δεν εχει στενοχωρια, εχει κεφι για δημιουργια! Αν υπηρχε ολως στενοχωρια;;;.....τοτε τι;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Πολύ όμορφο...

    Πέρασα να σε ευχαριστήσω για το comment σου στο blog μου. Καλημέρα και σε εσένα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή