Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021

σε αργη κινηση

 -Ποσα καλοκαιρια εχουμε ακομη να παμε διακοπες; 15; 20; 25; Πρεπει να σκεφτω τα μερη που θελω να επισκεφτω


ειπε ο Γιωργος χθες καθως συζητουσαμε. Ειχε αναφερει ξανα αυτη τη σκεψη παλιοτερα, που εκανε και στον ιδιο εντυπωση, οταν την ακουσε απο εναν φιλο του. Λιγα καλοκαιρια ακουγονται, αν το σκεφτεις ετσι. Αλλα αν εισαι πανω απο 40, στην καλυτερη περιπτωση τοσα μενουν. Με βαζει σε σκεψεις. Δεν εχω μερη που ονειρευομαι να επισκεφτω. Ονειρευομαι ομως διακοπες λιγο διαφορετικες απο αυτες που κανω τα τελευταια 10 χρονια. Θα ηθελα ενα καλοκαιρι να παω σε ενα ησυχο, ομορφο μερος με ενα ζευγαρι φιλων με παιδι/παιδια. Να περνουμε την περισσοτερη μερα στη θαλασσα, απογευματακι σε ταβερνουλες με τσιπουρο ή κρασακι και τα παιδια να παιζουν παραδιπλα. Εμεις να πιανουμε συζητησεις σαν τη χθεσινη για ωρες και να επιστρεφουμε στο δωματιο μας  βραδακι για μπανιο και υπνο χωρις εγνοιες. Χωρις να μας περιμενει καμια υποχρεωση την επομενη. Να ειναι η παραλια μπροστα στο δωματιο μας και οι ταβερνουλες σε αποσταση που πας με τα ποδια. Δεκα μερες θελω. Ειναι πολυ σημαντικο να ξεκουραζεσαι το καλοκαιρι. Καποια καλοκαιρια συγχρονιστηκαμε στην Καρυανη και ηταν ο ξαδερφος του Δημητρη στο διπλανο σπιτι με τη γυναικα και τα παιδια. Ηταν ομορφα καλοκαιρια αυτα. 

Οταν μετακομισαμε εδω ειχα ανοιξει τον χαρτη κι εβλεπα ποσο κοντα ειναι τοσο υπεροχα μερη. Παρισι, Αλσατια, Πραγα, Λονδινο, Βιεννη, Ζυριχη. Ολα σε αποσταση 5-9 ωρες οδικως. Ηρθαν ομως ετσι τα πραγματα που εγκλωβιστηκαμε σε απανωτα lockdown και, περα απο καποιες κοντινες γερμανικες πολεις, δεν καταφεραμε να παμε πουθενα αλλου. Και ειναι λιγο παραξενο που ενω ηρθαν αγαπημενοι προορισμοι τοσο κοντα μου -για να ακριβολογουμε εγω ηρθα κοντα τους- δεν με δελεαζουν πια οπως καποτε. Κανενας προορισμος. Ονειρευομαι Χριστουγεννα και Πασχα στις Σερρες και στη Θεσσαλονικη και καλοκαιρι καπου ομορφα και ησυχα με ομορφη παρεα. Ισως Χαλκιδικη. Ως εκει φτανουν τα θελω μου. Κανενας προορισμος πλεον δεν ειναι στα must στη λιστα μου. Για χρονια ηταν ενα χωριο της Αλσατιας. Τωρα δε με νοιαζει το που. Χρειαζομαι και μια εβδομαδα καπου με τον Δημητρη. Μονο οι δυο μας. 

Καποιος γνωστος μας περναει μια πολυ δυσκολη δοκιμασια αυτη την περιοδο. Μου ειναι τοσο αγαπητος, τοσο κοντινος ανθρωπος του Δημητρη. Αναποφευκτα μας εβαλε σε σκεψεις. Σε τετοιες περιπτωσεις αναλογιζεσαι ξανα τις προτεραιοτητες, βαλαμε σε αλλη σειρα τους στοχους, καναμε pause στον χρονο να σκεφτουμε ολα τα μικρα που μας ξεφευγουν καθημερινα. Ειδικα τα πρωτα δυσκολα εικοσιτετραωρα ο υπνος ηταν ανησυχος, οι μερες περνουσαν βασανιστικα αργα. Με τον Δημητρη ειμαστε πολυ διαφορετικοι. Δεν μοιραστηκαμε καμια σκεψη, περα απο τα γεγονοτα της εξελιξης της υγειας του φιλου μας. Κατακριτεο ισως, μα εμεις ετσι μαθαμε να ζουμε. Καλως ή κακως με τον Δημητρη μοιραζομαστε ελαχιστα σκεψεις που εχουν συναισθημα. Εκεινος ορθολογιστης, εγω ρομαντικη, φτανουμε γρηγορα σε αδιεξοδο με τετοιες συζητησεις. Μεσα απο συζητησεις με τριτους μερικες φορες ανακαλυπτουμε και πραγματα μεταξυ μας. Υποπτευομαι ποσο ασχημο ακουγεται. Μα συχνα το απολαμβανω. 

Εχω λοιπον εναν καινουριο μεγενθυντικο φακο, τον κραταω σφιχτα και ψαχνω. Ο χρονος ειναι αμειλικτος. Γνωριζω οτι συντομα ολη η πραγματικοτητα θα ξαναπαρει τις συνηθισμενες διαστασεις. Θα ξεχασω σε καποια σκοτεινη γωνια τον μεγενθυντικο φακο μου μεχρι το επομενο γεγονος που θα με ταρακουνισει και θα κυλαει ξανα βασανιστηκα αργα ο χρονος και οι σκεψεις μου θα σκαλωνουν σε καθε βημα. Ψαχνω λοιπον. Ψαχνω σκοπους, ψαχνω κατανοηση, ενσυναισθηση, επιλογες, λευκους καμβαδες, πεισμα και εκτιμηση. Ολα αυτα εντος. Τιποτα εκτος. Μητε σε αλλη χωρα, μητε σε αλλο κορμι. Ολα εντος. 

Ψιθυριστα θα σου παραδεχτω οτι ισως να ειμαι πιο καλα απο οσο μου αξιζει. Αλλα ακομη βρισκομαι σε συγκρουση με ενα τερατακι μεσα μου και δεν μπορω να σου επιβεβαιωσω τον ψιθυρο αυτο.

6 σχόλια:

  1. Καλημέρα.

    Διάβασα το κείμενο σου και σκεφτόμουν ότι απλά πράγματα είναι αυτά που μας λείπουν.
    Όπως οι καλοκαιρινές διακοπές σε κάποιο νησί με καθαρή θάλασσα ηρεμία και γραφικά ταβερνάκια με παραδοσιακά φαγητά και το ιδανικό σε ολο αυτό να ταιριάξουν οι άδειες με φίλους που να τους αρέσουν τα ίδια πράγματα.
    Πρίν 5 χρόνια λέγαμε με την σύζυγο μου να πάμε διακοπές στην Νάξο.
    Την χρονιά που το λέγαμε δεν μπορέσαμε να πάμε για λόγους υγείας αλλά και οικονομικών προβλημάτων και έτσι λέγαμε να παμε του χρόνου.
    Και απο χρόνο σε χρόνο που το λέγαμε, τελικά πήγαμε 5 μέρες πέρυσι που δεν μας έφτασαν.
    Καλό είναι όταν μπορούμε να κάνουμε τα θέλω μας πραγματικότητα να τα κάνουμε εκείνη την στιγμή.
    Όσο τα σκεφτόμαστε όλο κάτι θα γίνεται όπως ΄τωρα εναν χρόνο που είμαστε αναγκαστικά μέσα.

    Τις περισσότερες φορές οι άνδρες είμαστε ορθολογιστές.
    Υπάρχουμε όμως και οι εξαιρέσεις που τουλάχιστον εγώ είμαι πολύ συναισθηματικός και ρομαντικός και μου αρέσει να το δείχνω στην γυναίκα μου.
    Στην ζωή μας δεν μπορούμε να τα βρίσκουμε όλα σε έναν άνθρωπο.
    Μου άρεσαν πολύ οι σκέψεις σου που έγιναν αυτό το ωραίο κείμενο.
    Εύχομαι πάνω απόλα υγεία και να ακούς μουσική όσο περισσότερο μπορείς.
    ΥΓ : Με αυτή την καραντίνα έχω μείνει πίσω στο θέμα του webradio που θέλω να κάνω.
    Μάριος.
    https://www.youtube.com/watch?v=7CfijaTlNh8&list=PL1BgHL446s2zdkJQiSB_2XaFNLtmCPwJ8

    https://www.youtube.com/watch?v=yx1U6vqWizI

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πανω απο τα 40 τετοιες διακοπες ονειρευομαστε κι εμεις! Πού ειναι τα νιατα που μαζευομασταν τσουρμο και διακοπαραμε ασυστολα μεχρι πρωίας 😂😂
    Μετα ηρθαν τα παιδακια ,που λες κι εσυ που επαιζαν διπλα ,οχι ησυχα ,αλλα γκρινιαζοντας γιατι παντα καποιο εκανε ζαβολιες στα παιχνιδια και μετα φτανουμε στη δαση τη δικη μου , με αυτονομα παιδια πλεον ,οπου μπορουμε να παμε παλι διακοπες μονοι με αλλο ζευγαρι , σε ησυχα μερη και παραλιες ,ταβερνουλες και καλά στερνά χαχαχαχα...περα απο την πλάκα ,οι διακοπες οπου κι αν ειναι ειναι υπεροχες αν εισαι καλα με τον συντροφο σου ή αν ταιριαζεις σχεδον απολυτα με την παρεα που θα ειστε μαζι αν και το καλυτερο ειναι το ζευγαρι να περνα μόνο του λιγο χρονο μαζι...στο αλλο θεμα που αναφερεις σχετικα με την επικοινωνια που εχεις με τον αντρα σου καπως ετσι ειμασταν κι εμεις μεχρι πριν εφτα χρονια περιπου....συνεβη κατι και χρειαστηκαμε τη βοηθεια ψυχολογου ,που μας εκανε πολυ καλο γιατι εκει καταλαβαμε πως δεν μοιραζομασταν και οι δυο τα συναισθηματα μας,περισσοτερο για να μην στενοχωρησουμε ο ενας τον αλλο...για εμενα τωρα ειναι πολυ σημαντικο να συζηταμε τις σκεψεις μας και το τι νιωθουμε γιατι ετσι βοηθας και τον αλλον να δει και να ξεπερασει κατι που γι αυτον δεν ειναι ολοφανερο ή
    ευκολο ...νομιζω πως δεν ειναι κατακριτεο αυτο που λες, αν εσυ εισαι καλα με αυτο ,ισως ομως πρεπει να μαθεις πως νιωθει ο Δημητρης με το να μην ξερει για εσενα...ακομα κι αν ειναι ορθολογιστης εσυ πρεπει να λες πως αισθανεσαι χωρις να ζητας να σε καταλαβει και να φτανεται σε αδιεξοδο,απλα να λες τις σκεψεις σου...κατι του μενει μεσα του κι ας μην το παραδεχεται...επειδη τελευταια εχω γινει αναρχικο στοιχειο και εχουν αρχισει να μου αρεσουν και τα τερατακια θα ελεγα να πιασεις κουβεντουλα και με αυτο.Σιγουρα δεν ειναι τερας ,αλλα τερατακι οπως λες ,οποτε θα τα καταφερεις μια χαρα😄😃...συγνωμη αν εγραψα πολλα και ακατανοητα, τωρα βρηκαν να μαζευτουν ολοι διπλα μου ,αλλα δεν ειχα αλλη ωρα για να τα πουμε...τα καλυτερα ευχομαι και για τον φιλο σας και για εσας ❤️❤️❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαριε συχνα ζουεμε τις ζωες μας σαν να εχουμε απεριοριστο χρονο. Κι αυτο ειναι φυσιολογικο. Δε γινεται να ζουμε μονιμα με τον φοβο οτι δεν ξερουμε τι μας ξημερωνει. Αλλα καπου καπου, συμβαινουν πραγματα κοντα μας και μας ταρακονουν λιγακι απο τη βολικη αισιοδοξια μας.
    Χαιρομαι που εχεις καταφερει μια ομορφη επικοινωνια με τη γυναικα σου. Δεν ειναι ευκολο πραγμα :)
    Και σου ευχομαι να ξαναπατε στην Ναξο για περισσοτερες μερες και να πραγματοποιησεις και το ονειρο του ραδιοφωνικου σταθμου οπως τον φανταζεσαι!!
    Καλο μηνα!

    υ.γ. Με τα βιντεακια που μου εστειλες μου θυμισες ενα αγαπημενο κομματι που ειχα χρονια να ακουσω
    https://www.youtube.com/watch?v=-sWnEWpS_fA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νασια μου, με τον Δημητρη ειμαστε πολυ διαφορετικοι χαρακτηρες. Τα ετερωνυμα ελκονται ναι, αλλα περα απο την ερωτικη ελξη, στην καθημερινη τριβη δημιουργουνται πολλες δυσκολιες λογω της διαφορετικοτητας μας. Πριν καποια χρονια ειχα προτεινει κι εγω να ζητησουμε βοηθεια για το θεμα επικοινωνιας που εχουμε, αλλα δεν συμφωνησαμε ουτε σε αυτο, χαχαχαχα. Οχι δεν ειμαι ενταξει με αυτο. Και με ολες τις αλλαγες τελευταια στη ζωη μας το εχω αφησει λιγακι πισω. Δε βρισκω τη δυναμη να το αντιμετωπισω. Γιατι δεν ειναι ευκολο να μιλας σε καποιον αν δεν μπορει να υπαρξει μια αποικοδομητικη συζητηση. Καταλαβαινω οτι ισως βοηθουσε, αν εστω εγω μιλουσα για οσα νιωθω. Αλλα δυσκολευομαι. Δεν τα καταφερα ως τωρα, περα απο ελαχιστες εξαιρεσεις.:) Κι ενω δεν την ευχαριστιεμαι αυτη την κατασταση, δεν παυουν να υπαρχουν στιγμες που μεσα απο συζητησεις με τριτους, οπως εγραψα στην αναρτηση, βγαινει μια νεα πληροφορια/οπτικη για μας. Και εχει ενδιαφερον. Και μας φερνει πιο κοντα με καποιο τροπο αυτο. Λες και μοιραστηκαμε κατι μεταξυ μας και δεν υπηρχαν αλλοι παροντες. Δεν ξερω πως να το περιγραψω αλλιως. Ειναι στιγμες, που μεσα απο "ατυχιες" της ζωης μου, βγηκα σε μια νεα φαση που αντιληφθηκα οτι δεν θα μπορουσα να ειχα φτασει εαν δεν υπηρχαν οι συγκεκριμενες συγκυριες/ατυχιες. Ετσι, βλεπω τα δεδομενα μου, απαντω στις βασικες ερωτησεις με οση ειλικρινεια αντεχω (γιατι αυτο το τερατακι μεσα μου σπανια βγαζει τον σκασμο κι εχουμε μεγαλους διαλογους ανα διαστηματα) και προχωραω.
    Κι ενω δεν ξερω τι θα λεμε αν παμε καπου μονοι με τον Δημητρη για μερες, εχω τοση αναγκη να συμβει. Κι ας μη μιλαμε βρε αδερφε. Κατι θα βρουμε να κανουμε ;) :)

    Μου αρεσουν τα μεγαλα σχολια.
    Χαιρομαι που μπορεσατε και συνεργαστηκατε με τον αντρα σου και καταφερατε να λυσετε το θεμα της επικοινωνιας. Ειναι τοσο μα τοσο βασικο!!

    Καλο μηνα ομορφη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καταλαβαινω τι λες και οσο κι αν συζηταμε παντα θα ανακαλυπτουμε πραγματα για τον αλλον μεσα σπο τριτους και αυτο ειναι πολυ ωραιο,αλλιως θα βαριομασταν τον αλλον...❤️ακομα και η μουγκαμαρα ειναι υπεροχη στις διακοπες,δεν χρειαζεται κι εκει να αναλυσουμε τα παντα😂στη σιγη γινονται τα ωραιοτερα😜😜αν με πιανεις ( αστειευομαι στο τελος ε)...καλο βραδυ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νασια στο μυαλο μου εισαι χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή